Monday 10 June 2013

Hati Ini Hanya Milik Allah

 Ya Allah...
Andai hati ini bisa berbicara,
Pasti dia bisa mengingatkanku,
Akan setiap detik kecintaanku kepadaMu,
Akan setiap detik kekhilafanku kepadaMu.

Ya Allah...
Andai hati ini punya suara,
Pasti dia setia membisikkan kepadaku,
Kalimah cinta yang bisa mengagungkanMu,
Kalimah rindu yang enak berlagu merdu.

Ya Allah...
Hatiku ini hanya milikMu,
Hatiku ini hanya dibawah peganganMu,
Maka Ya Allah...
Jagai dan Peliharalah hatiku ini,
Dari segala kekotoran dan sebarang kejelikan,

Kerana,
Sesungguhnya Ya Allah,
Hatiku ini milikMu Ya Ilahi,
Milik Engkau yang Maha Membolak- balikkan hati!

Lailahaillallah...  ❀◕ ◕❀



Kata Saidina Ali R.A: "Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan kepada dirinya, Menjadi pemandu untuk nafsunya dan Menjadi kapten untuk bahtera hidupnya!"

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: "Sesungguhnya hati itu boleh berkarat seperti mana karatnya besi" Maka sahabat- sahabat bertanya apakah yang boleh membersihkannya. Jawab Rasulullah, " Dengan membaca Al-Quran dan mengingati mati".

Bagaimana dengan hati kita, sahabat sekalian? Sudah dirawatkah? Kalau anda bertanya kepada saya, Maka, saya akan menjawab BELUM. Kerana apa? Kerana saya sendiri yang merasakan hati saya ini ternyata masih degil untuk tidak berbuat sebarang dosa. Dan saya tahu, saya masih lagi perlu berusaha keras untuk mengatasi dan memperbaikinya. Sama- samalah kita berdoa. Semoga Allah S.W.T masih mahu memelihara hati kita semua, InShaaAllah! Aamiiinn.... 

No comments:

Post a Comment